Hanya Tuhan yg Tahu

Tuesday, October 11, 2011

Kepada Mu Ya Allah...

Ya Allah, jika aku jatuh cinta,

cintakanlah aku pada seseorg yg melabuh kan cintanya pada Mu,

agar bertambah kekuatan ku utk mencintai Mu..


Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati,

izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hati nya tertaut padaMu

agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu..

Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hati ku padanya

agar tidak berpaling daripada hati Mu,

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu,

rindukan aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan Mu..

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekeasih Mu,

janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indah nya bermunajat di sepertiga malam terakhir Mu..

Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasih Mu,

jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada Mu..

Ya Allah, jika kau halal kan aku merindui kekasih Mu,

jangan biarkan aku melampaui batas sehinnga

melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada Mu..
Amin….

2 comments: